Torsdag 16e Maj

Tog mig upp från sängen, sminkade mig snabbare än snabbast, klädde på mig lagom sköna kläder, åt frukost, gick till tunnelbana, kom till skolan, skrev prov, åt lunch, åkte hem. Jag mår verkligen inte bra. Mitt huvud känns som att det kan sprängas i vilken sekund som helst, halsen är full med slem och rösten är borta. Dessvärre är näsan fylld med så mycket snor att det inte går att andas eller snyta sig. Känns lagom kul att bli sjuk nu när man behöver det som minst. Jag åkte i alla fall hem från skolan och sitter nu här i mjukis kläder framför tv:n. Ligger i soffan som vanligt med en kopp te i min hand. Håller tummarna för fulla muggar att jag ska bli frisk nu. Plugga är ett måste idag också fast jag inte alls är frisk för det. Me no like this. 
 
Naturgodis lyckades jag köpa med mig hem och en redbull. Mumma, "tycka-synd-om-mig-dag" fick det bli idag. Nu ska jag krympa ner under en filt, sätta på en bra film och bara vila. Jag har knappt sovit 4 timmar i natt. Förstår inte varför min kropp vill hålla på så här. Kul är det inte i alla fall. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: