Ice cold

 
Jag känner för att skriva av mig lite. Inte klaga eller så, bara skriva ut. Som dom flesta av er kanske vet så har jag inte mått bra, inte alls. Det är inget som jag går runt och säger i verkligheten utan då är alltid ett fakeleende på läpparna. Nu när nya året äntligen är här så har hela jag föräandrats. Jag mår så himla bra. Utan anledning. Jag säger inte att jag är glad hela tiden men jag mår bra inombords. Det känns som att jag börjar hitta mig själv, en liten bit på vägen i alla fall. Det är inte lätt kan jag säga er, jag vet själv inte hur man kan hitta sig. Det är många av er som har frågot vad jag har gjort som gör att jag mår så bra och jag vet helt ärligt inte. Kanske att jag har börjat träna och börjar bli hyfsat nöjd med mig själv, eller så kom jag bara ur den dåliga perioden i mitt liv. Alla har eller kommer att ha en rikigt dålig period i sitt liv då inget gå som man vill, allt man gör eller rör på blir skir och man vill gråta hela tiden. Man tycker synd om sig själv och stänger sig inne i sin egna lila värld. Det är inte en rolig upplevelse men när man väl kliver ur den så mår man bättre i någonsin. Tyvärr kommer alla att någon gång att ha en rikigt svacka. Tråkigt men sant. Men något man ska tänka på när det händer är att aldrig ge upp. Jag var nära på att ge upp så många gånger, bokstavligen (dvs, självmord) Men jag hade turen som hade rätt vänner vid rätt tidpunkt. Se till att ni har någon fin människa att prata med, någon ni kan gråta ut hos och någon som bara bryr sig om dig när ni ses och ska prata. Tänk på allt det posetiva i det negativa. Låt ingen trycka ner dig. Livet är för kort för att kastas bort och leva med sura miner. Försök att hitta på något kul på dagarna, gör sånt du älskar och ha bara kul. Jag gjorde inget av det här vilket jag ångrar nu att jag inte gjorde. Det är svårt att tänka positivt när man må så dåligt som man gör därför måste man hitta på massor av roliga saker och skratta på dagarna. Gråta kan man göra när man är ensam och inser att det inte finns något mer roligt att göra. Men det är svårt. Det är inte lätt att göra som saker jag skriver ner nu men man måste försöka. Att bara försöka få sitt liv på banan igen är ett stort steg.  Jag vet att fler av er som läser min blogg inte har det bra just nu och jag kan inte mer än att säga, det går över. Men det tar sin lilla tid. Ge inte upp så löser sig allt. Tro mig. ♥
 
 
Matilda

<3

2013-01-12 @ 15:59:39
URL: http://snurrigvarld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: