Q/A träningstips

Kan inte du ge några träningstips? typ om hur man får en snygg mage och fina slanka ben? du är så fin!

Den här kommentaren gjorde mig riktigt glad! Jag lägger aldrig upp bilder på mig kropp tex, i bikini eller underkläder osv. Tycker att det är så gulligt när någon skriver en komplimang som man vet verkligen värmer personen man skriver till. Låter som en liten mes men ville bara ha det sagt!

SVAR: Nu till frågan! Självklart skulle jag kunna göra det Jonna! Och tack för komplimangen/erna! Jag har faktiskt lite tips som jag redan kan ge nu för er som orkar läsa igenom och kolla! Mitt första tips är plankan! Inget kan göra så att man får en sån snygg mage som plankan. Både sid och rygg. Du stärker samtidigt dina arm och rygg muskler. Jag kör denna 3 gånger både morgon och kväll vilket har hjälpt mig enormt mycket. ( Jag skulle vara smäll fet om det var så att jag inte gjorde det ) Dock gör jag det inte varje dag, jag orkar varken eller har lust men det ger så mycket att det kommer bli ändring på det!
Stitups är också riktigt bra grejer det. Jag brukade köra c.a 100 stycken varje dag i höstas men har nu gett upp hoppet vilket det också ska bli ändring på! "Synd" bara att jag inte kan göra det nu när en navelpiercing sitter i vägen annars skulle jag göra det dag in och dag ut!
Mitt sista tips är mat! Ät mat. En stor och nyttig frukost, mellanmål, lite lunch, mellanmål och lite till middag. Det är mitt bästa tips. Ät när du är hungrig och ät det du tycker om. Fruktsallad om du vill börja äta nyttigt. Ta inte mängder med mat det första du gör utan ta lite i taget så att magen kan få jobba i lugn och ro och smälta/fräta ner fett, kolhydrater samt protein så att allt går långsamt och i lugn takt. Det har jag börjat med nu. Äta lite och långsamt. Funkar alltid! Stressät inte, utan vänta istället tills du har tid på dig att äta! Om du är stressad ta bara något lätt och litet just då och vänta tills du har tid på dig. Ät i lung och ro är jätte viktigt för hälsan och för kroppen!




Det var mina tips än så länge, jätte kul att ni kommer med såna här frågor, fråga på om allt som ni tror att jag kan och vill svara på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: