Q/A - löpning

asså ja är så imponerad av dig, hur hittade du motivationen till att börja spring? du springer ju som en galning! o du har hållt på en vecka? tipsssss?

Fick denna kommentar av en super gullig tjej vid namn Jessica och jag måste säga, känner inte av att jag springer så mycket fören jag såg den här kommentaren. Och som svar på din fråga så har jag ingen motivation alls. Jag hatar att springa det värsta jag vet men innan jag sätter på mig löpar skorna tänker jag framåt och tänker att löpning kan aldrig skada. Inte under några omständigheter. ( Låter som en vuxen tant haha...) Men det stämmer löpning kan inte skada. Inte alls. Visst man kan vricka foten och så vidare men det är en liten smäll man får ta. Tillbaka till ämnet så tänker jag framåt innan och under spring turen. Jag vet att jag gör mig en tjänst av att gå ut och springa istället för att sitta framför datorn. Det gör också så att jag kan samla mina tankar och tänka på annat. Jag brukar också gå ut och springa när jag är arg eller när jag känner mig tjock. Det vill säga när jag ätit för mycket eller något. Men som tips till er alla latmaskar där hemma så börja inte tänka "men jag måste göra klart det här och det där" eller "nej jag orkar inte, det är jobbigt". Nej det är inte jobbig det gäller bara att du pushar dig själv tills du inte orkar mer. Det är allt som behövs, du måste inte springa 1 mil det fösta du gör. Jag började med 3 kilometer en ökade jag för varje gång. Och jag kan säga er att det bästa känslan som finns.... är känslan efter en löp tur då man vet att man har gjort sitt bästa. Och ja, jag har bara sprungit en veckan och känner redan nu att det har gett resultat. Du har inget att förlora, bara vinna :)
mysan

Va alltid dej själv och glöm inte att du är du och ingen kan ändra på en unik person som dej! :) <3

2012-05-20 @ 21:51:13
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: