Breakfast

Tänkte att jag kunde berätta lite och visa i bilder hur mina frukostar ser ut. För det mesta så väljer jag ALLTID samma sak på vardagar varje dag. Helgerna kan dock se lite annorlunda ut då man kan ta en sovmorgon eller så ska man iväg någonstans eller så är man bara hemma och tar det vanliga. När jag vill lyxa till det lite så brukar jag göra bananpannkakor eller havrepannkakor. Beror på hur jag känner mig och lite så. På söndagar då jag får äta vad jag vill kan det bli en liten toast till ett glas jucie och kanske lite frukt på det. Om inte annat så brukar lite äggröra och bacon också kunna åka ner i magen. Men som sagt, på vardagar är det andra bullar. Då blir det nästan varje dag en tallrik gröt. Jag har aldrig gillat gröt innan men en kompis sa att det var nyttigt och med rätt saker vid sidan så blir det riktigt smarrigt! Jag började med att testa med mjölk vilket fungerade super bra för min del, men enda sen jag slutade med laktos så har hemmgjord äppelmos med kanel gjort susen. Idag fick det dock bli lite annorlunda då vi hade ett äpple som just jag var tvungen att äta. La det tillsammans med gröten och moset med lite kanel på toppen och satan vad gott det blev! Får kanske börja med det lite oftare.  
Till gröten så brukar jag koka två ägg och plocka bort äggulan för det är proteinet jag vill åt, speciellt på morgonen. Till det brukar ett glas vatten kunna dyka upp beroende på om jag är sugen på. Men för det mesta blir det endast havregrynsgröt med hemmagjord äppelmos och kokt äggvita! Perfekt start på dagen, speciellt om man tänker efter hur mycket protein det innehåller. PERFEKT. 
 
Dagens frukost! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: