Att vara ung är inte lätt

 
Jag hatar att vara tonåring. Jag verkligen hatar det. Man super, bråkar med syskon mer än någonsin och små tjaffsar med sina föräldrar osv. Tonåren är en piss period man måste gå genom i livet och man har sina upp och ner gångar. Jag har haft min nergång rent psykist denna termin. Jag har ingen att prata med vilket jag har valt själv. Mina föräldrar är inte som alla andra, dom lyssnar aldrig och tar inget på allvar. Men jag är van så det är inget som stör mig. Det som stör mig är att dom inte ser när jag eller min syster mår dåligt. Då tycker jag att man har misslyckats som förälder. Alla kanske inte håller med mig men det är så jag tycker. Som förälder ska man vara vid sitt barn sida oavsett var som händer/hänt, man ska kunna prata med dom om man mår dåligt och framför allt ska dom kunna se när deras barn inte mår bra. Både psykist och fysiskt. Att hålla allt inne från föräldrar och kompisar är min vardag. Jag berättar ingeting. Den enda gången jag säger hur jag mår är här på bloggen. Den handlar som sagt om mig och mina val i livet. Men just nu känns det nästan inte värt att leva längre. Så jag ska släpa min stora och äckliga kropp till sängen och stanna där till skolan börjar. Jag ska ta hand om mig själv och se till att jag mår bra den tiden jag har för mig själv. Jag ska satsa på skolan, umgås med dom som vill umgås med mig och bara skita i allt annat. Jag ska vara mig själv till 100 % och satsa på ett nytt liv och bli en ny människa. Jag vet att jag måste göra det här nu innan jag börjar spåra ur allt mer. Mitt liv är en soppa som nu ska tillsättas med kryddor så att jag blir nöjd med mig själv och mitt liv. 
Johanna - vardag, foto & innebandy

finis, finns om du vill prata även om jag mår så långt bort! Vet samma känsla, finns om du vill prata fina du! ♥

2012-12-30 @ 00:29:05
URL: http://byjjohannaa.blogg.se
Julia

Dina ögon är extremt fina och du har jättefint hår! Jag älskar din ansiktsform. Du har en superfin kropp. Du har säkert en jättefin personlighet (visst, jag känner inte dig, men jag är säker på att du har det). Det är inte många som skriver "far" istället för pappa, det är så fint och jag blir grymt glad av att läsa en blogg som skriver så! Du har definitivt en modellook, du inser bara inte hur fin du är.. Du har jättesnygga kläder och tränar, äter nyttigt. Du är perfekt.

2012-12-30 @ 19:57:07
Anonym

"Stora och äckliga kropp".... Jag skulle döda för att se ut som dig Matilda. Bara så att du vet.

2012-12-31 @ 03:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: