Chokladbollar recept

 
Jag och min syster fick ett litet rycket och började baka chokladbollar. Efter massa kladd och lite små bråk så är dom nu klara.  Vi får hoppas på det bästa nu! Jag tänkte också dela med mig av vårat speciella recept vi alltid gör! 
 
Ingredienser: 
♥ 100 g margarin (gärna rumsvarmt då blir det lättare att mosa in)
♥ 2 dl strösocker
♥ 3 dl havregryn
♥ 3 msk kakao 
♥1 tsk vaniljsocker
♥ 3 msk kaffe (ska vara kallt)
♥ Kokos eller pärlsocker
 
Gör så här: 

1. Rör samman margarin och socker till en porös konsistens.
2. Tillsätt övriga ingredienser och arbeta ihop till en deg.
3. Strö ut kokos eller strösocker på en tallrik.
4. Forma degen till bollar och rulla dem i kokosen alternativt strösockret.
5. Placera chokladbollarna i kylskåp eller sval och låt stelna.
 
Klart! Hoppas att ni testar göra dom, bättre chokladbollar kan det inte bli! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: