Skönhetstips - olivolja i håret

Det här är ett tips jag fick av min frisör i fredags så jag antar att den fungerar!

Jag tyckte att mitt hår var jätte slitet och dött men sanningen är att jag har torrt hår. Det vill säga att det ser slitet ut fast det egentligen inte är det. Då fick jag tipset att ha i olivolja i håret i ca 30-40 minuter 1-2 gånger i veckan för att få håret att "mjukna upp" och bli friskt. Efter 2-3 månader ska det vara som ett helt nytt hår. Jag tror att det här fungerar men jag är samtidigt lite osäker eftersom att olivolja är väligt fettigt så man får absolut INTE ha det i hårbotten. Då ser det inte ut som att du har duschat. Hårbotten blir extra fettigt och det är det man vill ha bort när man ducshar. Alla fall, jag håller på att testa det här så om ca. 2 månader kan jag berätta om det har blivit någon skilland eller inte. Men ett tips är att testa själva, det är inget man förlorar på!


Hittade en före och efter bild som visar resultatet väldigt bra!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: